Miten saada menetetty vanhempien luottamus takaisin, kun on tullut hölmöiltyä ja jouduttua reksin kansliaan? Mun äiti ei edes ole kovin vihainen, mutta arvatkaapa, saanko kuulla tästä seuraavat puoli vuotta! Ja se varasti mun suklaanki! Jouduttiin nimittäin tänään kavereiden kaa reksin puhutteluun, siitä, että lähdettiin erkin ja veeran kanssa Erkille juomaan kahvia ja syömään sokerikorppuja ja katsomaan Disney Chanelia. ehee... oikea älynväläys, siis.

Reksin puhuttelun alettua aivoni katsoivat parhaaksi viuhahtaa ikkunasta ulos. Niiden sijaiseksi tuli jättikurpitsa, jonka ainoa ajatus oli kattilankansia yhteen paukuttava paviaani, ja aivo-osamääräni oli koppakuoriaisen luokkaa. Luulen, että tolkuttomalla kahvin juomisella oli osuutta asiaan...? Muutenkin oli sellainen olo, että olisin varmaan tanssahdellut muissa olosuhteissa polkkaa. Rehtori kyseli, minne aijon jatko-opiskeluihin, ja että näillänäkymin ei sinne (torkkeliin) ole asiaa... Nalkutinalkuti... Pahinta oli se, että minua meinasi ruveta naurattamaan, kun alitajuntani suolsi kaikkea psykoa silmieni eteen... edelleen kahvin haittavaikutuksia...

Tuli hirveen pahis olo jotenkin, mutta luulen, että olen paranemassa siitä. Tämä koko häslinki oli jotenkin hiukan hävettävä loppujen lopuksi. Lähinnä muo harmittaa Veeran ja Erkin puolesta, jotka kumpikin vaikuttivat tosi säikähtäneiltä. Muhun ei vaan vaikuta mitkään tollaset puhuttelut, vaikka ehkä olisi syytä?

Äiti ei ollut ilahtunut, mutta hän toipunee...

                    Mulla on hammastahnaa leuassa! -Rio