"Mun mielestä on muutenki tyhmää haukkuu Tiaa ja sen pointteja tyhmiksi joka ikinen päivä koska ei ne sunkaan pointit mitään herkkua ole. Suurin osa vaan sitä samaa Tian älykkyyden ja pointtien haukkumista. Lapsiahan tässä kaikki ollaan, ja tyhmiä ennen kaikkea. Mullakin oli ala-asteella ja seiskalla aika kamalaa kun kaikki piti mua tyhmänä vaikka se olikin itse aiheutettua.

Koulun huono käytös on ollut sellasta joukossa tyhmyys tiivistyy -juttua kun me kaikki yritetään jotenkin päteä toistemme edessä vaikka kukaan ei ole niin huono koulussa vaan pystyisi tekemäänkin jotain ellei tarvitsisi aina vähän esittää toisille. Mä myönnän itsekin välillä tekeväni eri lailla kuin tekisin jos olisin joidenkin muiden ihmisten kanssa samassa tilanteessa. Yritän hiukan päteä. Ja mä uskallan myös väittää että sulle itsellesikin on tärkeää se, että muut ajattelee sun olevan vahva ja itsenäinen, että se nimenomaan et välitä mitä muut susta ajattelee. Se siitä sit.


Sori tämmönen vuodatus. On outo olo."
 
Tämä kaikki on ihan totta ja asiallista. Mutta se, mikä tapahtui koulussa, en ikinä olis uskonu tapahtuvan. Nämä kaksi, Veera ja Tia ovat minulle yhdessä vihaisia. Tia ehkä ihan aiheestakin, Veeralla ei ole ainakaan minun näkökulmastani mitään syytä pitää vihaa. Minun päiväni tänään koulussa on ollut yhtä helvettiä. Toivon, ettei tälläinen naurettava ja aiheeton vihanpito jatkuisi. Vaikutan ehkä välinpitämättömältä koko jutun suhteen, saatan jopa nauraa, koska en vaan jaksa uskoa, että asiat, jotka eilen vielä olivat niin hyvin saivat näin dramaattisen muutoksen, NÄIN NOPEASTI. Olen oikeasti peloissani.
 
"Ja tää ei sitten ollut mitään "haukutaan riikka yhdessä lyttyyn" -juttua vaan kritiikkiä, joka ainakin yritti olla rakentavaa palautetta. Sä et ole läpeensä ilkeä ja piittaamaton noita-akka, vaikka välillä puhutkin vähän loukkaavasti toisille. Sinussa on myös hyviä puolia, mutta ne ovat pikkuisen peittyneet niiden huonompien puolien varjoon, sillä suurin osa ihmisistä huomaa ennemmin sateen kuin sateekaaren. Kukaan ei ole täydellinen (enkä minä yritä muistuttaa ärsyttävää koulupsykologia joka yrittää säälittävänä kohottaa ihmisten itsetuntoa, vaikka saatan nyt kuulostaa siltä) ja kaikki eivät välttämättä omista niin hyvää itsetuntoa kuin sinulla ehkä on. Siksi kannattaa enemmän miettiä mitä sanoo ettei pahota toisen mieltä ja välillä jättää sanomattakin asioita vaikkei välittäisi toisen mielipiteestä.

Perkele, en puhu aidasta vaan aidan vierestä. No joka tapauksessa, mun mielestä tämä koko juttu josta nyt puhun kaipaa hiukan selvitystä. En välttämättä ole oikeassa mutta olkoon sekin nyt vaikka jokaisen oma mielipide."
 
Kursiivilla painettu siis Yoohin käsialaa, ja blogiini yllätyksenä tulleita kommentteja.
 
 
 
Olen ehkä huono ihminen ja pyydän sitä anteeksi. En ole kuitenkaan tästä mihinkään muuttumassa, eli joko hyväksytte minut sellaisena kuin olen, tai hylkäätte minut kokonaan. Ja tämä ei ole sitä välinpitämättömyyttä, vaan luovuttamista.
                            
 
                                                         -Rio