Haa. Tänään on suuri päivä. Olen vapaa koulusta, vapaa päättämään milloin herään ja milloin menen nukkumaan. Vapaa viettämään päivät pitkät luvallisesti poissa koulusta. Ja mitenkö juhlistin tätä suurta vapautumista: Nukuin, söin ja luin. Siinä on pääpiirteittäin kaikki, mitä olen tehnyt tänään. Heräsin. Haukottelin. Nousin ylös. Söin. Ja menin takaisin nukkumaan. Heräsin ja ryhdyin lukemaan. Nukuin taas, ja söin. Ja nytten olen koneella. Luin Forrest Gumpia, mistä olin aikaisemmin nähnyt vain (loistavan) elokuvan. Kirja on loistava, vaikkakin tunnen kokoajan valtavaa myötähäpeää päähenkilöä kohtaan. Minä jos kuka tiedän, miten kiusallisia idiootin tuttavan sekoilut voivat pahimmillaan olla.

Juu-u. Onnnistuin pääsemään vanhempieni kanssa sopimukseen kesätöistä. Vien koirat joka päivä kaksi kertaa viikossa, niin saan 10 € / viikko. Minusta se on melkolailla kohtuullista, ja paras palkkani mistään ikinä. Ja minulla on sitten viikkopalkallani varaa maksaa kaikki velkani kavereilleni.

Hyvinhän niistä poissaolojen selvittelyistäkin selvittiin. Esitin asiani niin ovelasti, että sain osakseni vain ilkeän mulkaisun, en huutamista ja varojen jäädyttämistä. Koko juttu unohtuu viikonlopun aikana, ellei sitten ole unohtunut jo.

Sain huikean 15 euron kesä rahan työni lisäksi. Jee.

Mitäs sitten vielä... Poutaa on luvattu koko viikoksi, joten minut bongaa uimarannalta ja kotipihaltani bikineissä ja yllättäen nukkumasta.

                                                     -Riki